26 Temmuz 2016 Salı

Kitap Analizi

Merhabalar bu yazımda sizlere en son okuduğum kitaplar hakkında dilim döndüğünce analizler yapacağım. Öncelikle belirtmeliyim ki temmuz ayı benim için çok verimli geçti ve bu dönem içinde tam olarak 2 kitap bitirdim. Normalde çok kitap okuyan kişileri eleştirir ve yüzeysel okuduklarını düşünürdüm fakat okuduğum 2 kitap bu bakışımı tamamen değiştirdi, Tabi hala çok kitap okumaktan ziyade anlayarak okumak taraftarıyım ama bu dönemde şunu öğrendim ki akıcı kitaplar okunabiliyormuş, lafı uzatmadan analize geçmek istiyorum.


Okuduğum ilk kitap TOLSTOY'un  İnsan Neyle Yaşar adlı kitabıydı kitabı yaklaşık 5 günde bitirdim. Daha kısa zamanda bitebilecek bir kitap fakat aynı anda derste çalıştığım için çok zaman ayıramadım. İzlenimlerime geçecek olursam.

İçinde barındırdığı hikayeler, ders verir nitelikte özellikle anlatımı ve betimlemeleri gerçekten çok hoş, okuduğum ilk TOLSTOY romanı olduğundan pek etkileneceğimi düşünmemiştim, fakat okuduğumda anladım ki kesinlikle başka kitaplarını da okumalıyım. Kitap içinde en çok dokunan hikaye ise İnsana Ne Kadar Toprak Lazım adlı hikaye oldu kesinlikle tavsiye edeceğim bir kitap.

                                                        

Okuduğum ikinci kitap ise ; Stefan Zweıg'in Satrancı oldu. Uzun zamandır okuma listemin başında olan bu kitap bu cumartesi günü elime geçti ve elime geçer geçmez okumaya başladım. Elime geçtikten 3 gün sonra bitirdim kitabı, hikayesi beklediğim kadar etkilemedi ama sürükleyici bir kitap, uzun zamandan beri okurken sıkılmadığımı söyleyebilirim. Özellikle anlatımında ki sürükleyicilik ve betimlemeler kitabı tek solukta bitirmeye yöneltiyor, Tasarımcı gözü ile baktığımda ise kapak tasarımı da çok şık duruyor.

Temmuz ayında okuduğum kitaplar bunlar, yarından itibaren yine uzun zamandır okuma listemde olan ve yine cumartesi günü elime geçen bir başka kitap olan OLASILIKSIZ a başlayacağım. onun ve okuyacağım diğer kitapların analizini de bundan sonra paylaşmayı düşünüyorum. sevgi ile kalıp çok okuyunuz efendim.. güzel günler :)

Hiç yorum yok: