18 Temmuz 2016 Pazartesi

15 Temmuz 2016 yaşadıklarım ve izlenimlerim

15 temmuz 2016 cuma akşamı malum kalkışma gerçekleşmeden bir saat kadar önce çocukluk arkadaşım Burak ile dolaşmaya çıkmıştım ve evden çıkıp uzun bir yürüyüş yaptık, yaptığımız yürüyüşte güncel konulardan konuşuyor, Pokemon Go nun başarısı üzerine senaryolar geliştiriyorduk, tam geri dönüş yoluna geçmiştik ki birden telefon çaldı, arayan kardeşimdi ve Darbe olduğunu, askerin yönetime el koyduğunu söylüyordu, ilk duyduğumda tabi ki inanmadım ve yavaştan evin yolunu tuttum.

Eve dönerken Burak çiğköfte alalım  dedi ve ani bir kararla girdik. Burak abisi için çiğ köfte alacak çıkacaktık, birden gözüm televizyona daldı ve televizyonda teröre önlem olarak köprüler kapatıldı gibi bir habere rastladım yine pek bir endişeye kapılmadım sakindim.

Eve geldim ve televizyonun başına oturdum. Haber kanalları arasında zaplarken birden NTV ye Başbakan Binali Yıldırımın bağlandığını gördüm. Başbakan olanları bir darbe teşebbüsü olarak nitelendiriyordu Sonra birden CNN de Cumhurbaşkanını gördüm. Cumhurbaşkanı yaşananları darbeye teşebbüs olarak nitelendiriyor ve halkı sokaklara davet ediyordu, ardından Genel kurmay başkanı Org. Hulusi Akar'ın rehin alındığını öğrendim.

Sonrasında TRT haberi açtım ve yayında sadece hava durumu vardı bant sürekli tekrarlanıyor ve sürekli hava durumu akıyordu  saatler tam 00:00 ı gösterdiğinde yayında ufak bir hareketlilik oldu ve birden  Tüm Türkiye  Tijen karaş'ın korku dolu gözlerinden o bildiriyi izledi


Bu bildiriyi izledikten sonra hemen karşı komşumuz  70 küsür yaşında olan Trabzonlu ayşe teyzenin merdivenlerden bayrakla indiğini ve herkesi meydanlara davet ettiğini duydum. Yüreğime su serpildi, Ardından sinan abiyi, ercan abiyi, vahap abiyi ve mahallede ki bütün vatan sevdalısı abilerin meydanlara aktığını gördüm. haliyle evde durmak bizlere yakışmazdı..

Birden kuzenimi aradım arabayla geldi. Arabaya doluştuk, Dayım, Babam, Ben, Kardeşim,Kuzenim derken bir araba kişi olduk ve nereye gideceğimizi bilmeden yola çıktık. 
 ( abartmadan söylüyorum yolun sonunda geri dönmemek vardı )

Semtimizin meydanlarından sayılan taşköprüye çıktık ve gördüklerimiz karşısında şok olduk. Arabası olan, olmayan. Yaşlısı, genci bayrağı eline alan bütün herkes elinden geldiğince olanlara tepki göstermek amacıyla meydanlara koşuyordu. İlk başta havalimanına gitmeyi planladık ama daha sonra Çevik kuvvette bize daha çok ihtiyaç olunacağına karar kıldık ve çevik kuvvetin yolunu tutmaya başladık ama kalabalıktan gitmemiz kolay olmadı.

Alevisi, lazı, çerkezi, kürdü bütün etnik kimliklerini o gece evde bırakıp tamamen türk kimliklerine ve türk bayraklarına bürünerek çıkmıştı sokağa, Yollarda gördüğüm manzaralar karşısında gözlerimin dolmamasının imkanı yoktu herkes karınca misali çalışıyor, elinden ne gelirse yapıyordu   kamyon sahibi olan abiler kamyonlarını  tankların geleceğini düşündüğü ana hartellere park ediyor, kepçe sahibi abiler ise kepçelerini bayraklarla donatıp tanklara meydan okumaya çıkıyordu.. ömrü hayatımda böyle direniş görmedim.. ve anneler.. annelerimiz  Ellerinde kuranı kerimler ile dualar ediyor tesbihler çekiyordu..

Çevik kuvvetin önüne geldik ve uzun bir süre orada kaldık. Tepemizden F16 lar geçmeye devam ediyordu, Halk polis ile kolkola TSK nın içine sızmış vatan hainlerine karşı direniyordu.. yan taraftaki yazıya tıklayarak gece ile ilgili video yu izleyebilirsiniz  video 

Sonuç itibariyle o gece saat 5 gibi eve döndük ve direnişin ilk kısmını başarılı bir şekilde atlattık.
O gece halkın nasıl bir başarı kazandığını anlatmaya dilim varmıyor, böyle muhteşem bir direniş yoktu, insanlar şehit olma pahasına tankların üzerlerine atlıyor, korkusuzca askerlerin önünde duruyordu. Malesef bu olaylarda 200 e yakın şehit verdik ama ne olursa olsun vazgeçmedik. 
Çünkü vatan bizim Namusumuz!!









Yaşananların nedenli acı bir boyutta olduğunu söylememe sanırım gerek yok; Bu vatanın sözde evlatları, bu vatanın vatandaşlarına yine bu vatanın vatandaşlarının vergileriyle alınan tankı ile F16 sı ile saldırıyordu.. Tarih ve bu millet bu yaşananları elbette unutmayacak

Bu arada bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. 

Mücadeleden asla geri dönmek ve nöbeti bırakmak yok bu bizim nöbette 3. günümüz 3 gündür çok az uyku ile ayaktayız ama ne olursa olsun '' okcular tepesini asla ama asla terk etmeyeceğiz''

izlenimlerime son verirken  bu darbe girişiminde hayatını kaybeden  polislerimize ve birer hanzala gibi direnen masum sivillere allahtan rahmet, yakınlarına ise baş sağlığı diliyorum.  Bu olayı gerçekleştiren vatan hainlerini ise en kısa zamanda dar ağacında sallanırken görmek istiyorum.

Senelerce insanlardan menderes asılırken keşke dışarı çıksaydık, 80 de insanlar ölürken keşke dur deseydik gibi şeyler duyduk, Rabbimize sonsuz şükürler olsun ki bizler o insanlardan asla olmayacağız. Bizler ömrünü hayıflanarak geçirmeyeceğiz, ve evlatlarımıza gönül rahatlığı ile anlatacağız. O gece oradaydık ve Demokrasiyi Cuntaya yedirmedik diyeceğiz!!!!



Dün akşamki nöbetimizden





Hiç yorum yok: