20 Ekim 2017 Cuma

Gözlemler

Uzun zamandır yazmıyordum. uzun zamandır hayat hakkında,insanlar hakkında görüş bildirmiyor sadece gözlem yapıyordum ve bu gözlem yaptığım süre zarfında insanlardan nefret ettim, genelleme yapıyorsun dediğinizi duyar gibiyim. EVET yapıyorum çünkü herkesin herkesten nefret ettiği anlar illaki oluyor işte bende o anları referans alarak tüm nefret haklarımı tek bir yerde toplayıp toplu halde belirtmek istiyorum. Evet insanları sevmiyorum ( En başta kendimi )

Her kelimesinde dünyalar kadar anlam barındıran Oğuz Atayın 1973 yılında yazdığı Tehlikeli Oyunlarda şöyle bir pasaj var ;


Tamda burada yazan sebeplerden ötürü sevmiyorum aslında insanları, sosyal medyada,sokaklarda,kafeler de, toplu taşıma araçlarında hemen her yerde yaptığım gözlemlerde ortaya çıkan tek bir kavram görüyorum biz zavallı insanlarda, oda '' BEN KAVRAMI '' hepimiz narsistlik seviyesinde BEN BEN ci olduk, sadece kendimizi düşünüyor,sadece kendi dertlerimizle ilgileniyoruz,kimselere tahammül edemiyor,kimselere değer vermiyoruz, fotoğraflarımızda bile kendimizden başkalarına yer yok.. 21.yy da en büyük yanılgımız dünyanın bizim etrafımızda döndüğünü sanmamız.. tam olarak da bundan dolayıdır mutlu olamayışımız.. yada mutlu olmak için çaba sarfetmeyişimiz..

Çaba demişken sahiden son zamanlarda mutlu olmak içinde çaba sarfetmez olduk. Kendimizi o kadar kaptırdık hayat kavgasına o kadar önemsemeye başladık ki şu hayatı, mutlu olmak için, mutlu etmek için hiç çaba sarfetmez olduk.

Bizler kendilerimize sınırlar çizdikçe, insanları kendimizden uzaklaştırıp kendimizle haşır neşir olmaya başladıkca küçük şeylerden mutlu olamaz olduk daha sonrasında ise kendimize  maddi imkanlarımız doğrultusunda  sahte ve maddesel mutluluklar satın aldık, yeni bir telefonun, yeni bir arabanın, yeni bir ayakkabının tüm mutsuzluklarımızı götüreceğine inandık fakat hepsi geçiciydi.. tıpkı bizler gibi..  sözün özü..  Baki kalan bu kubbede bir hoş sada bırakmak isteyen ataların kendinden başka hiç bir şey düşünmeyen mutsuz, bencil torunları olarak kaldık öyle.. dümdüz..

Neyse yazacaklarım bu kadar..  mutlu olun, mutlu edin mutlu olmak, mutlu etmek için kendinize bahaneler yaratın. mesela aşk gibi, arkadaşlık gibi yada sokakta ki kediyi sevmek gibi onuda ben mi söyleyeyim canım :) 

     
Multitap - Mutluyum ( kısmen )  dinleyin :)




Hiç yorum yok: