1 Mayıs 2016 Pazar

Yazlık Planlar

Malumunuz yaz yaklaşıyor, herkesin aklında planlar,programlar, kimilerimiz planları yapıyor, kimilerimiz yazlıklarının tadilatına başladı, kimilerimiz ise çok yıldızlı otellerde çok sayıda deluxe paketlerden birini seçip bir kapitalist dayatması olan '' erken rezervasyon'' avantajlarından yararlanmak için rezarvasyonunu  yaptı.
    
     Benim bu yazlık planım ise çok okumak. Bu yazı tamamen okumaya ve düşünmeye adıyorum.
Okumalarımı genelde  mevsimlere bölüyorum ve mevsimsel okuma planına sahibim.
Peki nedir bu mevsimsel okuma planı ?   şöyle anlatayım.

Yaz ve sonbahar aylarında genelde  roman, hikaye, deneme gibi türleri okuyorum.
Kış ve ilk bahar aylarında ise genelde felsefe,mesleki okumalar,teknik kitaplara yöneliyorum
15 tatilde ise genelde gözümü korkutan kitapları eritmeyi tercih ediyorum.

Mesela geçtiğimiz hazirandan bugüne kadar olan zamanda okuduklarımı sıralayacak olursam

Ağustos, Eylül :   Oğuz Atay - Tehlikeli Oyunlar
Ekim                :   Sokolov  - Yaratıcı Kurgunun Temelleri
Kasım              :   John Berger - Görme Biçimleri
Aralık,Ocak     :  Dostoyevski - Suç ve ceza
Şubat,Mart       : Süreli yayınları okudum (dergi v.s )
Nisan,Mayıs     : Rollo May - Yaratma Sanatı

geçtiğimiz ağustos ayından bugüne kadar okuduğum kitaplar bunlar, sayı olarak biraz azlar farkındayım ama çok kitap okumaktan ziyade doğru kitap okumayı tercih ediyorum o yüzden her bulduğumu okuyamıyorum malesef

Bu yaz için okuyacaklarım listesini ise yakında paylaşmayı planlıyorum. Çok güzel bir liste hazırladım ( deniz hocam saolsun ) eminim ki görünce sizde çok beğeneceksiniz :)  benim yazacaklarım bugünlük bu kadar bir başka yazıda görüşmek üzere  sevgili kitap dostları :)              

Hiç yorum yok: