23 Mayıs 2016 Pazartesi

Sahip olduğumuz nimetlerde bugün : Hayır demek ve bilmiyorum demek.

Sahip olduğumuz nimetlerde bugün : Hayır demek ve bilmiyorum demek.

Dünyada pek çok nimet, pek çok lezzet var. Bunlardan kimi kolay ulaşılabilir, kimi ise ulaşılması zor yada imkansız

Bu yazımda  bahsedeceğim iki nimet var. Bu nimetlerin özellikleri ise ;  Sahip olunması çok kolay fakat uygulaması biraz zor.

                                               

                                        Nimetlerden ilki '' Hayır " demek



Dünyada çoğu kavramın iki net cevabı vardır. Bir şey ya olur ya olmaz, ya evettir ya Hayır. Ya siyahtır ya beyaz

Her şeye evet demek sizi mutlu etmez aksine üstünüze daha çok yük bindirir ve insanların gözünde bir değeriniz olmaz

Hayatınıza " Hayır " kelimesini eklemek ise sanıldığı kadar zor değil

Bugünden itibaren sırf başkaları kırılmasın diye kalben istemediğiniz şeylere " evet " demeyin

Sözün özü " Hayır demenin hayrını keşfedin "



                                        Nimetlerden ikincisi :  Bilmiyorum demek


Bilmiyorum demek güzel olduğu kadar zordur, bir insanın bilmiyorum demesi kendi egosuna karşı koymasıdır

Başka ülke vatandaşlarını görmediğim için onlarda durum nasıl bilmiyorum ama kendi ülke vatandaşlarımızın üstünde yaptığım gözlem sonucunda şöyle bir kanıya vardım ; Bizim lugatımızdan bilmiyorum kelimesi çok öncelerden çıkarılmış. İnsanımızın maşallahı var, hemen her konuda bilgi sahibi. En alt mertebesinden en üst seviyesine kadar hemen her konuda fikir sahibiyiz!

Çok sevdiğim bir laf var " Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın "  işte bu lafta ki o bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlar bizleriz..

Kendi adıma konuşacak olursam benimde litaratürümde yoktu "Bilmiyorum " demek  ta ki geçen ramazan yaşadığım bir kaç elim hadiseye kadar ( başka bir post ta anlatırım)

Gecen ramazan yaşadığım bir takım hadiseler sonucunda " Bilmiyorum " demenin nimeti ile tanıştım ve hayatım büyük ölçüde değişti

Mesela artık bilmiyorum demekten utanmıyorum aksine bilmediğim bir şey hakkında konuşmaktan daha çok korkuyorum.

Bilmediğim bir konu hakkında fikir belirtmiyorum " çünkü bilmiyorum "

Bilmiyorum kelimesinin altına sığınıp orada da kalmıyorum. Bir şeyi bilmiyorsam o şeyi öğrenmeye gayret ediyorum

En önemli madde ise " Her şeyi bilemeyeceğimi / Bilmek zorunda olmadığımı biliyorum.

Yine sözün özüne gelecek olursak " Bilmemeyi

bilin ve öğrenmeyi Sevin "

Hiç yorum yok: